En riktig hundpromenad!

Följde med Jörgen när han skulle ner till Bjälverud och så gick jag och hundarna dagens promenad där. Så himla länge sen vi gick där jag och Zelda. Ninja har aldrig gått där. Till hösten är det 6 år sen vi flyttade därifrån och jag känner inte att jag vill flytta tillbaks, jag trivs oerhört bra här med vår underbara gård! Men jag saknar ibland alla de underbara promenadvägarna i Bjälverud 😦 Där finns alla sorters promenader, långa, korta, asfalt, grus, backigt, brant, plant, sjö, skog, öppna gärden, stigar och vägar och alla promenader går att bygga ut eller kortas av precis som man vill.

Kameran låg hemma på laddning så ni får hålla till godo med mobilbilder.

Vi tog en tur där hundarna inte behövde koppel en enda gång. Vi gick över gärden så Ninja fick sträcka ut, sen gick vi in i skog helt utan stig där vi fick hoppa över stenar och krypa under fallna träd, vi kom ut igen på ett gärde där Zelda kopplade på nosen och fann ett…

…. ett smaskigt rådjursbakben som inte luktade sommaräng 😦 Hon skulle bestämt bära det med sig så det fick hon 😉 Vi fortsatte in i en annan skog där det går en sån där underbart mysigt skogstig och där fann vi massa vitsippor, ja jag plockade dem ju inte men njöt av att titta på dem en stund.

Vi vek av lite från stigen och klättrade lite i ravinen som går ner mot Fryken. Nånstans här tröttnade Zelda på att släpa runt på rådjursbenet och släppte det, skönt! Det är såpass brant där så jag fick gå på alla fyra på vissa ställen. Ninja hoppade och studsade som en vilde mellan stock och sten i backen men nu märktes det skillnad på Zelda efter åren som gått, hon var betydligt försiktigare nu än förr när vi gick där. Vi fortsatte upp igen till skogsstigen för hennes skull. När vi gått genom den skogen kom vi ut på ett hygge som inte fanns när vi bodde där.

När vi gått över hygget kom vi…

… ut på en väg som leder ner till sjön. Helt fantastisk utsikt! Självklart gick vi ner till sjön så att Zelda fick…

…. simma omkring och njuta som bara en Landseer kan göra! Ninja var mer försiktigt och hade ingen lust att simma men att hoppa runt och leka i vattnet gillade hon.

Efter badet gick vi upp i backen och satte oss och bara njöt av utsikten en stund. Zelda satt bredvid mig och myste men Ninja röjde runt och pysslade med sitt 🙂 Sen gick vi hemöver till Jörgens föräldrar. Nöjda, glada och trötta alla tre.

3 tankar på “En riktig hundpromenad!

1. Härligt 😀 Så skönt mu när sjöarna är öppna igen, hundarna springer ner tillvåran sjö och badar hela tiden! ja inte Olga då, men husses och mammas hund 😀
    Har du en aning om hur varmt det kan vara i vattnet?? 😉