Allt går i vedens tecken!

Här hemma hinns inte något annat med just nu än att ta rätt på ved ifrån morron och till kväll. Inga hundpromenader, ingen träning, ingenting alls annat än ved. Vi ska ha in två års ved i år för att ligga ett år före i tiden. Vi har tidigare bara tagit in för ett år i taget och då har en del av veden fortfarande varit rå när vi ska börja elda, ja vi har ju inte varit så snabba med att kapa, klyva och få in den heller 😉 Det här är första året vi ligger så bra i tid med det, de andra åren har vi stått mitt i sommaren och ibland ända ut på hösten med klyvningen.

I år ska det bli ordning på detta men då har vi ju en herrans massa ved att ta rätt på! och inte har vi så himla bra grejer så det tar tid! Snälla tomten nästa jul önskar jag mig en rejäl och snabb vedklyv!

Hela familjen (även hundarna på sitt sätt) och några av barnens kompisar har hjälpt till så nu är vi snart färdiga med ved för ett år. Resten av veden får vi fortsätta med till helgen för nu börjar min rygg på att kapsejsa 😦 Det ska bli så himla skönt när de båda vedbodarna är fyllda och veta att man har alltid har torr ved!

Jag bjussar på den här ”snyggo” bilden på mig 😉

Ninja fann en rådjursklöv att smaska på när jag höll på med veden

Duktiga tjejer!

3 tankar på “Allt går i vedens tecken!

  1. åååå fyy sjutton vad mycket ved=))) inte undra på att du får ryggont! Nä ta det lugnt ett tag du å….kanske knapra på ett ben du också;)

    • Ja, du skulle se mig! Går som jag skitit i brallan och håller knappt på att ta mig ur säng eller soffa. Bäst är när jag är uppe och rör på mig. Men ben, nä det tror jag, jag avstår 😉

  2. Micke och min pappa fick ägna en hel helg åt veden i år och eftersom vi hade lite kvar och gjorde extra mycket så har vi också för två år nu, skönt! Jag hade tur som har lillhjärta att jag slapp vara med, nån måste ju passa henne… 😉
    Trevligt med en snyggobild, det krävs lite självdistans för såna 😉 Det är ju ungefär så man ser ut när man jobbar hårt!
    Kram

Lämna en kommentar